Ecce Homo Šternberk 2017
Listina převzatých jezdců po administrativních a technických přejímkách čítala neuvěřitelných 200 jezdců. Bylo tento víkend opravdu na co koukat. V tréninkových jízdách padl rekord trati poprvé, když Christian Merli snížil hodnotu rekordu na 02:44,15. Faggioli úder vrátil v první nedělní jízdě a překonal ještě tento čas. Hodnota nového traťového rekordu je nyní 02:43,37 a drží ho italský fenomén Simone Faggioli (Norma M20 FC).
Začneme tradičně skupinou historických vozidel, kde jistě stojí za zmínku několik významných jmen, ale největší radost máme z účasti jeho eminence Jean-Marie Almerase s nádherným Porsche 935 Silhouette. Bohužel tento jezdec ale nedojel závod a po první jízdě se vracel do rodné Francie. Mezi historickými krasavci rozhodně musíme zmínit, ze známé závodnické rodiny, Míšu Vondrákovou se Škodou 120S anebo Josefa Michla s překrásným žlutým Porsche 911RS. Michl skončil na 11. místě absolutně v hodnocení historiků. Ve třídě C2B6, kam patří, vybojoval druhé místo za Palmierim.
Jeden z nejrychlejších jezdců ˇškodovek“ je Jirka Kubíček, i ten startoval tento víkend ve Šternberku. Jirka získal prvenství v C3C1, za ním se umístili Lukáš Matušek a Roman Dokoupil. Z Polské republiky jsme tu moc závodníků neměli, ale jeden z těch nejdůležitějších přece jen dorazil, jedná se o Mariana Czapku s Porsche 928s. Získal osmé místo absolutně mezi všemi historickými vozy a 1. místo ve třídě C3C3.
Ve skupině C4 je nejdůležitější osobou jezdec Uberto Bonucci, absolutní vítěz historických vozidel v hodnocení Mistrovství Evropy, stejně jako tomu bylo v loňském roce. Na druhém místě skončil český jezdec Adam Klus s Marchem HSS Can-Am. Třetí byl náš matador kopcových závodů Jarda Prášek, na kterého se přijela podívat a podpořit jeho rodina.
Skupina E1H byla pěkně nabitá, startovalo v ní hned několik jezdců, zejména pod hlavičkou domácího automotoklubu AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK. Nejen startovalo, ale také bohužel nedojelo. Velký počet závodníků, zejména těch, co startovali pod domácím autoklubem, skončili na trati, ať už pro poruchu nebo vlastním přičiněním. Nedojel Josef Hlavinka ml. s Ligierem, krásné modré Subaru hořelo Dušanu Dosedělovi, bohužel motor nevydržel ani Pavlu Kotkovi. Domácí Lukáš Tomeček se svým novým vozem VW Golf Oettinger nedojel svůj domácí závod ani v letošním roce. I když měl v plánu, že nová technika mu pomůže prolomit prokletí šternberského podniku, ulomený svislý čep levého předního kola překazil jeho plány a v závodě tak nebyl klasifikován. I jeho stájový kolega Petr Kůs měl technický problém, praskl mu kloub na poloose, ale vozidlo udržel na trati a do cíle dojel.
Pro letošní ročník máme rozdělenou Českou Trofej speciálně ještě na formulové vozy, kde v E2H-SC proti sobě bojovali Zdeněk Kráčmar s Demon Carem, Michal Novický a Josef Hlavinka s Ligierem a také Zdeněk Chudoba se zbrusu novou plackou, kterou si pořídil a ještě pár dní před závodem vůz na dílně upravoval.
V E2H-SS jel například Tomáš Chabr ml., který u nás startoval naposledy v roce 2014 a letos měl trošku namále, když svůj vůz stihl dokončit později, než čekal. Každopádně to stihl a v sobotu ráno stál na startu. Proti němu bojovali například Aleš Mlejnek s Glorií, anebo za AMK EH startující Radek Krakovič s Fiksem nebo Jan Osladil z Nákla s Van Diemenem. V E2H-SS startoval také Josef Hlavinka s Opelem Lotus o objemu 2000ccm.
Ve skupině N silně převládají vozy Mitsubishi, největšími favority byli jistě Tomáš Vavřinec s devátou evolucí, kterého jste měli možnost vidět i na slavnostním pátečním zahájení závodu a také Jarda Malý s Evo X. Zavařit jim to ale chtěli i manželé Sajlerovi, oba s Mitsubishi Lancer Evo X. Pohár za první místo v eNkách si nakonec odvezl Jaromír Malý.Áčka má obšlápnuté mladší z rodiny Vojáčků Lukáš, postavili se proti němu další jezdci, z toho jedna rychlá žena, Rakušanka Kerstin Taus se Subaru Impreza WRX STi. Lukáš Vojáček zvítězil, tentokrát ale se Subaru Impreza STi WRX, ne s Mitsubishi, jak jsme zvyklí.
Jediný vůz skupiny S20 bylo Mitsubishi Lancer Evo IX R4 známého maďarského jezdce Lászla Hernádiho, který tu startoval na chorvatskou licenci, reprezentoval tedy tento přímořský stát.
GT skupina byla silná už od začátku přihlašování jezdců. Grády nabrala ovšem přihlášením dvou okruhových speciálů z motoristické stáje Šenkýř Motorsport a měli jste jedinečnou možnost vidět na kopcích např. burácející stroj BMW Z4 GT3 v rukou Roberta Šenkýře osobně. Robert Šenkýř se vrátil zpět na místo činu a předvedl neuvěřitelné výkony. Vyhrál skupinu GT a vytvořil v ní nový rekord. Gratulujeme ke skvělému výsledku!
Pro diváky velmi zajímavá a atraktivní skupina E1 s velkým množstvím úprav byla hodně slušně obsazená. Tam jste měli možnost fandit například Igorovi Drotárovi, velmi pohodovému slovenskému jezdci, se Škodou Fabií R5, nebo Felixu Pailerovi, rakouskému závodníkovi s jeho krásnou Lancií Integrale. A jeden z nejrychlejších „plechových“ aut s velmi dravou jízdou, Karl Schagerl, ten spadá do úplně stejné skupiny a představil nám opět svůj Golf Rallye TFSI-R. Bohužel ale v nedělním závodu mu jeho vůz vypověděl službu ihned po startu a závodní víkend tak nedokončil.
Smůlu měl stejně jako v loňském roce náš nejlepší český jezdec Miloš Beneš. Naštěstí jeho nehoda nebyla tak fatální jako vloni, ale druhou závodní jízdu bohužel nedokončil a tak nemohl být v absolutním hodnocení klasifikován. Po sobotních trénincích měl našlápnuto pěkně, byl nejrychlejším Čechem za trojicí Italů a Petitem, ale nedělní odpolední jízda bohužel zastavila jeho snažení.
Komentář